Header

Veel gestelde vragen

Bestellen bij Helmetsfashionshop.com

Leverdagen Postnl

  • Dag van Bestelling                 Dag van bezorging
  • Maandag voor 17:00 uur         Dinsdag
  • Maandag na 17:00 uur            Woensdag
  • Dinsdag voor 17:00 uur          Woensdag
  • Dinsdag na 17:00 uur              Donderdag
  • Woensdag voor 17:00 uur       Donderdag
  • Woensdag na 17:00 uur           Vrijdag
  • Donderdag voor 17:00 uur      Vrijdag
  • Donderdag na 17:00 uur          Zaterdag
  • Vrijdag voor 17:00 uur            Zaterdag
  • Vrijdag na 17:00 uur                Dinsdag
  • Zaterdag voor 17:00 uur          Dinsdag
  • Zaterdag na 17:00 uur              Dinsdag
  • Zondag voor 17:00 uur            Dinsdag
  • Zondag na 17:00 uur                Dinsdag

Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Helmetsfashionshop?

Het plaatsen van een bestelling bij Helmetsfashionshop kan snel en eenvoudig. Op deze manier plaats je een bestelling:

  • Plaats een artikel in je winkelmandje door eventueel een maat te selecteren en klik op de grote gele knop "Bestel nu"
  • Ga verder met winkelen, of klik op de knop "Verder met bestellen" om de bestelling af te ronden
  • Op de overzicht pagina van je winkelmandje kun je de bestelling nogmaals bekijken om vervolgens definitief te bestellen klik je op de knop "volgende stap".
  • Op de pagina "uw gegevens" vult u uw gegevens in, en de gewenste betaalmethode en vervolgens klikt u op de knop "naar betalen".
  • Zodra de betaling succesvol is afgerond krijg je van ons een bevestigings e-mail met daarin een samenvatting van je geplaatste bestelling.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Als de bestelling geplaatst is ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging met alle gegevens. Zodra de betaling bij ons binnen is en alle producten op voorraad zijn zullen wij overgaan tot verzending. Wij streven ernaar om alle bestellingen binnen 1 á 2 werkdagen verzonden te hebben. Mocht een artikel onverhoopt niet voorradig zijn, of een langere levertijd heeft dan brengen wij je hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

PostNL zal namens ons voor de verzending zorgdragen. Wanneer er niemand thuis is op het moment zal PostNL het een nogmaals de volgende dag aanbieden. Wanneer het pakket voor de 2e maal niet kan worden afgeleverd, krijg je een kennisgeving van PostNL , waarop vermeld staat waar het pakket af te halen is, dit is vaak het dichtstbijzijnde postkantoor. Zo hoef je dus niet speciaal voor het pakket thuis te blijven.

Betalen bij Helmetsfashionshop.com

Is het mogelijk om een fiets achteraf te betalen?

Wij accepteren geen achteraf betalingen op fietsen.
 

Wat bedragen de verzendkosten binnen Nederland?

Wij rekenen € 5,95 verzendkosten. Bestellingen vanaf € 50,- gratis.

Wat zijn de verzendkosten per land?

  • Land:                                     Verzendkosten:
  • Aland                                         € 31,00
  • Albanië                                      € 31,00
  • Andorra                                      € 31,00
  • Oostenrijk                                  € 16,00
  • Wit-Rusland                               € 31,00
  • België                                         € 9,00
  • Bosnië en Herzegovina              € 31,00
  • Bulgarije                                     € 24,00
  • kroatië                                         € 35,00
  • Tsjechië                                       € 22,00
  • Dennemarken                              € 16,00
  • Estland                                         € 25,00
  • Faeröer                                        € 31,00
  • Finland                                        € 21,00
  • Frankrijk                                     € 21,00
  • Duitsland                                    € 10,00
  • Gibraltar                                     € 31,00
  • Griekenland                                € 28,00
  • Guernsey                                     € 31,00
  • Vaticaanstad                                € 31,00
  • Hongarije                                    € 18,00
  • Ijsland                                         € 31,00
  • Ierland                                        € 22,00
  • Man                                            € 31,00
  • Italië                                           € 18,00
  • Jersey                                         € 31,00
  • Letland                                       € 25,00
  • Liechtenstein                              € 24,00
  • Litouwen                                    € 24,00
  • Luxemburg                                 € 12,00
  • Macedonië                                  € 31,00
  • Malta                                           € 31,00
  • Moldavië                                     € 31,00
  • Monaco                                        € 25,00
  • Montenegro                                 € 31,00
  • Nederland                                    € 5,95
  • Noorwegen                                  € 47,00
  • Polen                                           € 22,00
  • Portugal                                       € 24,00
  • Roemenië                                    € 24,00
  • Rusland                                       € 58,00
  • San Marino                                 € 31,00
  • Servië                                          € 31,00
  • Slowakije                                    € 19,00
  • Slovenië                                      € 19,00
  • Spanje                                         € 20,00
  • Spitsbergen                                 € 58,00
  • Zweden                                       € 24,00
  • Zwitserland                                 € 33,00
  • Oekraïne                                     € 31,00
  • Engeland                                    € 13,00

Zijn de prijzen op de webshop inclusief BTW?

Van al onze producten staat de prijs inclusief BTW vermeld.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Bij Helmetsfashionshop kun je betalen via:

  • iDEAL internetbankieren
  • Visa (Creditcard)
  • Mastercard (Creditcard)
  • Maestro
  • Bancontact Mister Cash
  • Afterpay

 

  • iDEAL 

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen via internetbankieren. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING/Postbank, Rabobank, Friesland Bank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers, Knab of SNS (Regio)Bank dan kun je met iDEAL betalen. Afrekenen is dan snel en gemakkelijk mogelijk in de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank.

  • Creditcard: Visa en MasterCard

Bij Helmetsfashionshop.com is het ook mogelijk om te betalen via MasterCard of Visa Card.
Deze betalingen worden via een beveiligde verbinding uitgevoerd waardoor de gegevens beveiligd zijn tegen toegang van derden.
Voor het betalen via creditcard worden geen extra kosten in rekening gebracht.

  • Maestro

Maestro is een betaalmerk van MasterCard Worldwide. MasterCard is een wereldwijd betalings- en technologiebedrijf. MasterCard beheert ’s werelds snelste betaalverwerkingsnetwerk, waarmee consumenten, financiële instanties, bedrijven en overheden wereldwijd worden verbonden.

  • Bancontact Mister Cash

Mister Cash is de Belgische variant van iDEAL en werkt op dezelfde wijze. Deze betaalmethode is alleen te gebruiken door de Belgische consument.



Alle betalingen worden uitgevoerd in samenwerking met onze betalingsprovider MultiSafepay.

  • Afterpay

AfterPay voert voor Helmetsfashionshop het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 200,- als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 400,-.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Klachtenprocedure

Niet tevreden?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@helmetsfashionshop.nl

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Garantie

Op al onze producten zit fabrieksgarantie. Dit betekend dat een product dat op de juiste manier gebruikt is en een defect vertoond door ons als klacht in behandeling genomen word. Hier zullen wij zo snel mogelijk bij u op terug komen.

 

Mocht u twijfelen over een klacht kunt u ons altijd mailen of bellen Contactgegevens vaak kunnen wij daar dan al een antwoord op geven.

Overige vragen

Welke categorie vizier zoek ik?

Wilt u weten welke categorie de Slokker vizieren hebben kijken dan hier voor een overzicht van alle categorieën.

Overzicht categorieën
 

Is het mogelijk om een product te komen passen?

Ja, het is mogelijk om een product te komen passen. Dit doen we op afspraak.

Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

Technische omschrijving OSC jassen

Link naar de foto met technische informatie over de OSC jassen.

Link naar het bestand: 'osc.jpg'

Welke maat heb ik nodig?

Kijk op onze site bij Hulp bij meten.

Is de webshop voorraad altijd juist?

Wij monitoren voortdurend onze voorraad. Helaas kan het voorkomen dat een artikel op onze webshop nog op voorraad staat terwijl deze niet meer beschikbaar is. Daarnaast kan het voorkomen dat een product niet aan onze kwaliteitseisen voldoet.
Uiteraard doen wij er alles aan om dit zoveel mogelijk te beperken.

Is deze webshop goed beveiligd?

Wij maken gebruik van een beveiligde verbinding op het moment dat je naar ons kassa systeem gaat. Aan het slotje in het scherm van de browser kan je zien dat alle gegevens gecodeerd verstuurd worden via een secure connection.
Op deze manier blijven jouw gegevens dus altijd beschermd.

E-bike testcentrum

Hoeveel afschrijving kan er in rekening worden gebracht als ik een E-Bike retourneer?

Heeft u op de E-Bike gereden of is hij per ongeluk beschadigd geraakt? Dan kunnen wij de fiets niet meer voor nieuwprijs verkopen als u hem retourneert.

De hoogte van deze afschrijving wordt door een deskundige bepaald. De hoogte is afhankelijk van het aantal kilometers dat ermee gereden, de hoeveelheid schade en eventuele ontbrekende onderdelen.

Heeft u meer dan 5 kilometer op de fiets gereden? Dan hanteren wij als richtlijn een afschrijving welke start bij 25%. Dit is de waardevermindering van de fiets als u hem gebruikt heeft. Aan de hand van de hoeveelheid schade en/of missende onderdelen bepalen wij of er nog een extra afschrijving berekend moet worden.

Zodra onze deskundige alles volledig heeft nagekeken ontvangt u een email met de totale afschrijving.

Kan ik een test rit maken op een E-Bike?

Het is mogelijk om een test rit te komen maken, we hebben een aantal E-Bikes staan in Budel waar een test rit mee gemaakt kan worden.

U dient hiervoor altijd eerst een afspraak met ons te maken. Neem hiervoor contact met ons op.

Ruilen en retourneren

Hoe kan ik een artikel Retourneren?

  • Het retourneren van je bestelling kan binnen 14 dagen vanaf de dag dat de bestelling is geleverd.
  • Stuur het artikel of de artikelen altijd goed verpakt terug (in de originele verpakking)
  • Bij het terugsturen van het artikel(en) altijd de retourbon invullen en toevoegen.
  • Gedragen of beschadigde artikelen kunnen wij niet retour nemen. Prijskaartjes en artikelkaartjes mogen niet worden verwijderd van het artikel.
  • Retourzendingen kunnen gestuurd worden naar het volgende adres:

 

Helmetsfashionshop
Randweg-Zuid 42
6021 PT Budel

 

  • Kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant.
  • Mocht u het verkeerde artikel ontvangen of is er tijdens de verzending een pakket beschadigd neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Contactgegevens
  • Het totaalbedrag zullen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten op je rekening. Wij streven ernaar om je retour binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer dit het geval is.

 

  • ga voor de digitale versie van het retourformulier naar de pagina >downloads<